
Det svenske popikonet inntar Unity Arena på Fornebu lørdag 11. juli.
Konserten kommer i kjølvannet av utgivelsen av hennes nye album «Sexistential» 27. mars. Det er Robyns niende i rekken og første siden «Honey» i 2018. En forsmak på det nye albumet har vi allerede fått gjennom singlene «Dopamine» og «Sexistential/Talk to Me».
Det er i år 30 år siden den svenske popstjernen debuterte med albumet «Robyn Is Here», bare 16 år gammel. Det ble en stor suksess og sikret henne to Top10-hits i USA, men allerede etter utgivelsen av andrealbumet «My Truth» i 1999 surnet forholdet til plateselskapet. Robyn tok en pause fra musikken før hun gjorde comeback med albumet «Don’t Stop the Music» i 2002. Den gjorde det bra i hjemlandet, men det store internasjonale gjennombruddet kom da hun lanserte neste album «Robyn» på eget selskap i 2005. Og med de to albumene «Body Talk, Pt1» og «Body Talk, Pt2» i 2010 etablerte hun seg for alvor som popikon, med singelklassikerne «Dancing On My Own» og «Hang With Me».
– Robyn er en helt unik artist som betyr enormt mye for veldig mange. Dette er en artist vi har hatt et sterkt ønske om å få tilbake til Oslo i mange år, og vi gleder oss å samle publikum til en uforglemmelig sommerkveld på Unity Arena, sier Peer Osmundsvåg fra AEG Presents i en pressemelding.
Det er 15 år siden Robyn spilte i Oslo Spektrum, og seks år siden hennes headlinershow på Øyafestivalen. Sommerens konsert med Robyn inngår i hennes «The Sexistensial Tour» som åpner i Dublin 24. juni og avsluttes i Melbourne 24. november. I hjembyen Stockholm blir det tre Robyn-konserter i Avicii Arena 16 – 18. juli.
Av Leif Gjerstad
